RECENZE PLAYSTATION HRY Uncharted 4: A Thief’s end

Uncharted 4, recenze hry na PlayStation

Uncharted 4: A Thief’s end – Hon na poklad v superakčním stylu

Uncharted 4: A Thief’s end je velice přímočarou příběhovou PlayStation hrou, která sleduje další z dobrodružství hlavního protagonisty Nathana Drakea. Ihned od začátku jsme vrženi do akční herní smršti, která nás s drobnými pauzami provází celou PS hrou a pravdou je, že za takovou jízdu by se nemusel stydět ani klasický akční snímek z konce osmdesátých let. Ale hezky popořadě.

Příběh hry Uncharted 4

Nebojte, následující řádky vám nevyzradí nic z detailů, a tak se nemusíte bát spoilerů. Nathan Drake je lovcem pokladů, který má zařízený svůj rodinný život a žije ve společné domácnosti se svou ženou Elenou. Rodinnou idylku však naruší jeho navrátivší se bratr Sam, který měl být však mrtev. S příchodem Sama se však začínají vynořovat stíny minulosti a Nathan, protože je empatickým chlapíkem, se rozhodne pomoci. Najíždíme pak na vlnu lovce pokladů, jež pátrá po pirátském zlatě krále pirátů Henryho Averyho. Neminou nás zajímavé lokality, budeme ohromeni grafickým zpracováním, akčními scénami, ale i vývojem jednotlivých vztahů mezi hlavními herními postavami, což divákovi napomáhá vytvořit si k protagonistům osobní vztah. Jak už to tak u honu na poklad bývá, nějaké to zlato v závěru nalezneme. Cesta to však není jednoduchá.

Uncharted 4 - video recenze

Hledej, až najdeš!

Hledání pokladu je, kdo by to byl čekal, zejména o hledání. Nathan se Samem pátrají zejména po indiciích, které za sebou Avery zanechal. Jednou z hlavních částí příběhu je řešení logických hádanek, které však jsou zasaženy do příběhu hry Uncharted 4 natolik propracovaným způsobem, že krásně ilustrují děj, vykreslují a přibližují hráči piráta Averyho a jeho partu bukanýrů. Jednotlivé puzzle nejsou nikterak složité, ale při nesprávném přístupu dokáží potrápit. Ostatně vše, co potřebujete, máte vždy u sebe, je jen na vás, zda dokážete indicie správně rozluštit a použít. Tím, že se nejedná o žádný otevřený herní svět, ale lineární příběh, odpadá případné vracení se na již prozkoumané lokality a při správném řešení úkolů se pak dostáváte relativně rychle vpřed a to bez zbytečné frustrace a pocitu méněcennosti. Každá z významných hádanek ve hře je pak situována do zajímavého prostředí nebo interiéru, kde máte možnost odpočinku a můžete nechat odpočinout ruce a vychladnout hlavně.

Při pátrání po pokladu nenacházíte však jen sofistikované puzzle z dob minulých. Samotnou hádankou bývá ve hře Uncharted 4 kolikrát samotná cesta a vy musíte vymyslet, jak a kudy se vydáte. Užíváte si přitom tradiční parkour hopsání po budovách a skalách, což v kombinaci s jednotlivými lokalitami kolikrát působí až uklidňujícím dojmem a lézt vás prostě baví.

PlayStation - Uncharted 4

Uncharted 4: A Thief’s end - Zbraně a střelný prach

Nečekejte však, že vaše cesta bude procházka růžovým sadem za zvuku ptáčků. Namísto příjemného slavičího trilkování vám nejednou kolem hlavy prosviští kulka vypálená žoldáky, které najal konkurenční lovec pokladů Rafae. Samotné přestřelky nejsou nijak náročné a chce to jen přesnou mušku a dobrý kryt. Pravdou zůstává, že občas zemřete, ale na samotný boj není ve hře Uncharted kladen až takový důraz. Přirozeně máte z nabídky několik útočných pušek, automatů, pistolí a sniperek, které vám jednotlivé přestřelky dokáží ulehčit.
V rámci soubojů se však Uncharted dostává až na nejvyšší level akční fanatičnosti, která hrne jednotlivé bojové scény až za hranici bizarnosti, nad kterou by nejeden akční hrdina kroutil hlavou. A víte co, mě se tyhle situace proklatě líbí.

PlayStation recenze hry

Závěrem hry na PlayStation - Uncharted 4

Uncharted 4 je dozajista špičkovým herním titulem na PlayStation, od kterého dostanete přesně to, co čekáte. Kombinace řešení hádanek, lezení, přestřelek a suparkčních scén vám namíchá jedinečný koktejl, který v konečném důsledku působí velice propracovaně a kompaktně. Nejsou zde žádná zbytečně hluchá místa, nenudíte se a jednotlivé postavy se vyvíjejí, takže máte chuť sledovat, kam se příběh posune. Možná ani samotnému hráči v závěru nepůjde tolik o samotný poklad, jako o rozuzlení mezilidských vztahů. Důraz na přímočarost pak hře vtiskává rychlý spád a přímočarost. Zde bych si dovolil poznamenat, že právě tato přímočarost je možná trošku ke škodě a samotný soubojový systém a některé lokality by možná snesly trochu více variability a možnosti rozhodování. Kvůli tomu strhávám jeden bod.

I tak se z mého pohledu hra dostává na krásných 9/10!

Hru jsme hráli na PS4 pro, nezaznamenal jsem žádné výrazné bugy ani žádné problémy při průchodu celou hrou. eRcomic

MÁTE ZÁJEM PUBLIKOVAT SVÉ YOUTUBE VIDEA V NAŠEM PLAYSTATION MAGAZÍNU ? NAPIŠTE NA INFO@PLAYSTATION.CZ