RECENZE A GAMEPLAY – Predator: Hunting Grounds – Trial verze

Predator: Hunting grouns – zabijácký multiplayer

Člověk, který miluje tradiční scifi a videohry dozajista slyšel o franšíze Predator, potažmo Alien vs. Predator, takže jsem si jako správný scifi fanda nemohl nechat ujít možnost zahrát si demo verzi PlayStation hry Predator: Hunting grounds. Už od prvního pohledu jsem cítil klasický nostalgický nádech, což nemíním nikterak zle. Od grafického zpracování, podpořeného tradičním soundtrackem z filmové série Predátor, až po standardní a dle mého pohledu klasickou řežbu uprostřed džungle, která na vás dýchne v rámci volné mapy Overgrowth.

Pohledem recenze predátora je celkový systém hry je postaven na možnosti zahrát si buď za jednoho ze čtyř členů fireteamu nebo za samotného Predátory, který loví vše živé. V obou případech platí pravidlo, čím více hraju, tím více mám zkušeností a o to lepší možnost výbavy. V případě člena fireteamu máte možnost s přibývajícími zkušenostmi volit mezi třídami Assault (útok), Scout (průzkum) a Support (podpora).

Je jasné, že tento systém vnáší do hry jistou variabilitu. Je jen na vás a vašich přátelích, jak této možnosti využijete, abyste zvýšili své šance na přežití. Predátor potom nabízí také jednotlivé třídy rozdělené dle dispozic jednotlivých postav. Pokud upřednostňujete rychlost a přesouvání, budete spokojeni s třídou Scout. Jste-li milovníkem přímého a surového boje z blízka bude vaší volbou Berserker. Pokud jste se ještě nerozhodli, nezoufejte, hra vám nabízí možnost využít vyvážené pozice, kterou reprezentuje třída Predátorů s označením Hunter.

Samotný gameplay Predator: Hunting grouns

V případě člena fireteamu, který je tvořen čtyřmi hráči, máte jasný úkol. Vrtulník vás vysadí uprostřed džungle, kde máte zlikvidovat kapitána místní guerilly, který je samozřejmě obklopen dalšími po zuby ozbrojenými kumpány. Pohled na hru je z pozice první osoby, což vyžaduje důslednou kooperaci, neboť nepřátel je všude kolem habaděj. Naštěstí vám orientaci v prostoru usnadňují questmarkery, kterých je potřeba se držet. Pokud ustojíte nápory nepřátel, je vaším jediným problémem pátý hráč, jež hraje za Predátora. Ten vám může pořádně zapálit koudel u „zádele“ a je zcela jasné, že individuálně jste víceméně bez šance.

K tomuto faktu nahrává i to, že Predátor má pohled ze třetí osoby, což mu značně usnadňuje orientaci v prostoru. Navíc pak na rozdíl od běžného pozemšťana disponuje mimozemskou technologií, která je na prvním tieru reprezentována tradičním plasma kanone, zápěstními čepelemi a v neposlední řadě zcela ikonickou infravizí a neviditelností.

Pokud jako člen armádní jednotky přežijete, jste vítězem v momentě, kdy zlikvidujete samotného Predátora nebo splníte vám svěřený úkol a ve vrtulníku se opět vrátíte k pivku a grilovačce na vaší domovské základně.

Úspěch Predátora pak spočívá v eliminaci nepřátelského fireteamu a sbírání trofejí, kterými není nic jiného než vytržené páteře s lebkami nepřátel. Ne vždy se to však povede, a tak jste pro případ krajní nouze vybaveni osobní zápěstní atomovou bombou, která dokáže způsobit značnou paseku v řadách nepřátel. Sám velký Arnold by mohl vyprávět. Shlédněte mé gameplay video Predator: Hunting grounds

Závěrem o hře na PS

Samotné tempo hry je velice svižné a osobně jsem nenarazil na žádné významně slepé momenty. Hra běží plynule, i když pár spíše kosmetických chyb by se našlo. Jediným úskalím, s kterým se hra v budoucnu může potýkat je samotný matchmaking. Ten trval v rámci dema neskutečně dlouhou dobu. Inu uznejte sami, když váš boj o přežití má trvat přibližně patnáct minut, zda se na něj vyplatí čekat sedm a půl minuty. Ani v demo verzi nechyběly lootboxy, které ocení každý sběratel různých variací jednotlivých skinů.

Hra Predator: Hunting grounds v plné verzi pro PlayStation vychází 24. 4. 2020, kdy základní verze stojí 999,- Kč. (Můžete využít srovnávač cen her na PS zde)

Zda-li se vám koupě vyplatí, nechám jednoznačně na vás. Pevně věřím, že si tento titul své fanoušky najde a dozajista strávíte spoustu pohodových večerů se svými známými ve snahách přežít, a nebo budete zcela sám způsobovat nekontrolované záchvaty vzteku jiným hráčům.

Každopádně GL&HF všem! eRcomic

Youtube kanál eRcomic

Jedná se o teprve, či možná už, rok starý Youtube kanál věnující se hraní her. Autor má s hraním bohaté zkušenosti ještě z dob, kdy se hry spouštěly příkazovým řádkem v systému DOS. Kanál je zaměřen spíše na RPG žánr, kdy tvůrce hraje na PC nebo PS4pro. Nepohrdnu však ani dobrou strategií nebo žánrem, jenž dokáže uchvátit grafickým zpracováním či propracovaným příběhem. Cílem tohoto kanálu je nejen pobavit, ale v případě historicky laděných titulů i informovat a vzdělávat zábavnou formou. Jsem přesvědčen, že oslovím i tebe 🙂 eRcomic

MÁTE ZÁJEM PUBLIKOVAT SVÉ YOUTUBE VIDEA V NAŠEM PLAYSTATION MAGAZÍNU ? NAPIŠTE NA INFO@PLAYSTATION.CZ