GreedFall – Magie a vůně střelného prachu

GreedFall - PlayStation video recenze hry

Když studio Spiders přišlo s prvními screenshoty a ukázkami ze světa GreedFall nemohl jsem říci ne. Kombinace koloniální doby, magie a fantasy bytostí bylo velikým lákadlem a zvlášť, když se hra řadila do žánru RPG. Ale jak je to s GreedFall ve skutečnosti?

Začínáte jako člen rodiny deSardet a hlavním cílem příběhu je hledání léku na Malichor, což je nemoc, která kosí obyvatelstvo starého kontinentu po tisících. Kdo jiný a erudovanější by měl vyrazit na tak zodpovědnou cestu, než příslušník místní aristokracie. Hra GreedFall na vás zezačátku vyvalí snad úplně vše, bohužel musím říct, že dle mého názoru, je úvodní pasáž možná jedna z nejlepších ve hře. Spletité uličky Sereny, přístavní život, lodě, tržiště a obchody zaplavené lidmi. Vše působí kompaktně a promyšleně a skutečně máte chuť hru hrát a objevovat. Vše se v tomto městě dá zažít a na koho narazit.

Příběh mne natolik pohltil, že jsem hře odpustil i grafiku ze staré školy. Pomalu se seznámíte s principy této PlayStation hry, abyste na závěr celé této herní pasáže zabili prvního bosse, jehož entrée je jako když se King Kong utrhnul ze řetězu. Na to, že mečem máváte jen chvilku, se s tím však pozoruhodně dokážete vypořádat. A pak vyrazíte na skutečné dobrodružství.




Ostrov Teer Fradee

Společně se svým bratrancem Konstantinem, jež působí jako rozmazlený fracek, dorazíte na ostrov Teer Fradee, kde se stává novým guvernérem města New Serene. Rozmanitá kontinentální architektura zprvu působí úchvatně, ale po chvíli hraní zjistíte, že město začíná být jaksi prázdné a co hůře, čím více se bavíte s lidmi, s těmi s kterými vám hra vůbec dovolí bavit se, zjišťujete, že vypadají všichni stejně. Příběh se začne pomalu rozvíjet, potkáváte první původní obyvatele a začínáte budovat své jméno mezi jednotlivými frakcemi. Poté, co opustíte hlavní město, čeká na vás pár lokalit, které v průběhu hry navštívíte, a zde se dostáváme k mapové struktuře hry. Každá lokace je jednotlivou mapou, kde se nachází buď město a okolí, les, vesnice atd…

Bohužel tyto jednotlivé mapy nefungují jako otevřený prostor. I v nich jste nuceni pohybovat se v různých sektorech nebo koridorech. Bohužel tento konstrukt ve mně spíš vyvolal dojem, že ani nemám moc zájem se po mapě pohybovat a zkoumat, co vše se dá najít. Tato jednotlivá prostředí ani nejsou natolik markantní, abyste s otevřenými ústy lokalitami procházeli a samotný pohyb byl zážitkem, jako je tomu u konkurenčních titulů. Tento pocit se bohužel v průběhu hraní hry neustále prohluboval.

Při samotném cestování narážíte na omezené množství nepřátel ze zvířecí říše, kteří by měli být sakra neznámí a nebezpeční, jenže ona to tak není úplně pravda. Vzhledem k tomu, že vám hra tluče do hlavy, jak je tenhle ostrov magický a starodávný, tak byste čekali, že také nabídne rozmanité druhy bojové i nebojové fauny a klidně i flory. Bohužel endemické druhy se zasekly na pár kusech, které by člověk napočítal na obou rukou a aby to nebyla nuda, čas od času najdete lišku, krocana nebo kozu. Na různé zákeřné bandity, krvelačné bojovníky, kteří se nespokojí s okupací, pak úplně zapomeňte.

Čepel a černý prach

Je jasné, že se nedá vyhnout ani soubojovému systému, který nepřinesl nic nového a oproti různým titulům bych řekl, že se drží velice zkrátka, možná až zpátečnicky. Pro svůj gameplay jsem si vybral postavu, která se bude specializovat na palné zbraně. Bohužel jsem byl nemile překvapen. Historická úloha těchto zbraní byla bohužel úplně zazděna. V celém soubojovém systému jim byla přiřknuta sekundární role, kdy se použití pušek a pistolí omezilo jen a pouze na mačkání jednoho tlačítka s autoaim. Stejně tak víceméně funguje i souboj s dalšími zbraněmi. Slovy by se dal souboj popsat asi takto seknout, seknout, uhnout, seknout.

Žádná komba, žádné variace, vlastně nic. Jako záchranné lano má pak působit možnost používání lektvarů, jedů na čepele a různé dodatkové záležitosti, které jsou však opět omezeny jen na autoaim. V rámci soubojového systému se s nimi dá počítat jen jako s podpůrným prvkem. V momentě, kdy tohle vše rozklíčujete, zjistíte, že se napříč celou hrou budete v boji nudit. Bohužel k žádným invencím vás nedonutí ani přítomnost bossů, neboť i jejich komba jsou velmi omezená a v momentě, kdy pochopíte, jak co funguje, nemáte významné problémy ani na markantně nižších úrovních.




Rozvoj postavy v GreedFall

Nedílnou součástí každého RPG žánru je personifikace postavy vůči hráči. Bohužel vás GreedFall nikterak nenutí se postavě věnovat a ani jednotlivé větve talentů nejsou natolik rozvinuté, abyste se stali absolutním specialistou v daném odvětví. Všehovšudy, rozvoj vaší postavy je právě kvůli tomu velice limitován a jsem přesvědčen, že právě možnost větší a preciznější specializace v kombinaci s propracovanějším soubojovým systémem by byl pro hru jen přínosem.

Příběhová stránka hry

Celková struktura příběhu na mě působila uceleným a lineárním dojmem. Bohužel jsem postrádal větší možnost volby a větvení příběhu, kdy by mé volby měli větší konsekvence na výsledek hry. I tak je ale příběh propracovaný, s drobnými zvraty a vše do sebe dobře zapadá. Nečekejte však sofistikovanou příběhovou linii odehrávající v různých časových přímkách, které se spojí v závěru v jeden paprsek, který vám osvětlí to, co jste doposud nechápali. Spíše se jedná o fajnovou fantasy pohádku, kterou si napříč věkem užijete.

Resumé hry na PlayStation 4 - GreedFall

GreedFall se dá zařadit do zcela tradičního formátu RPG, které byly populární na začátku minulé dekády, a to možná této hře ještě trochu fandím. Na druhou stranu se jedná o oddechový titul, u kterého se rozhodně nebudete trápit a vztekat. V případě, že ovládáte průměrnou angličtinu, dokážete se jednoduše zorientovat v dialozích a hra vám nebude činit žádné zásadní problémy. Rozhodně se však nedá řadit mezi tituly, které boří svět, ale na druhou stranu, neurazí. V případě hodnocení na desítkové soustavě, kdy deset je top, musím dát známku šest. Na tročku lepší průměr se zatím GreedFall nezmůže.

Hra byla hrána na platformě PS4 pro s amatérským překladem. Níže si můžete vychutnat GamePlay ze hry .




 

Youtube kanál eRcomic

Jedná se o teprve, či možná už, rok starý PlayStation Youtube věnující se hraní her. Autor má s hraním bohaté zkušenosti ještě z dob, kdy se hry spouštěly příkazovým řádkem v systému DOS. Kanál je zaměřen spíše na RPG žánr, kdy tvůrce hraje na PC nebo PS4pro. Nepohrdnu však ani dobrou strategií nebo žánrem, jenž dokáže uchvátit grafickým zpracováním či propracovaným příběhem. Cílem tohoto kanálu je nejen pobavit. V případě historicky laděných titulů i informovat a vzdělávat zábavnou formou. Jsem přesvědčen, že oslovím i tebe 🙂 eRcomic

 


MÁTE ZÁJEM PUBLIKOVAT SVÉ YOUTUBE VIDEA V NAŠEM PLAYSTATION MAGAZÍNU ? NAPIŠTE NA INFO@PLAYSTATION.CZ


Mohlo by se vám také líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *